Redaxxicom corona-update #7

Op deze pagina vind je alle aanvullende informatie over de Redaxxicom corona-update.

Klik hier voor de informatie uit de Redaxxicom corona-update #2
Klik hier voor de informatie uit de Redaxxicom corona-update #3
Klik hier voor de informatie uit de Redaxxicom corona-update #4
Klik hier voor de informatie uit de Redaxxicom corona-update #5
Klik hier voor de informatie uit de Redaxxicom corona-update #6

Download hier de vernieuwde handleiding Signaleringslijn.
Download hier de basisregels van het RIVM.

Enquête medewerkers

Vorige week hadden we het al even over de enquête over werken in coronatijd die je onlangs via Effectory ontving. We gingen in op het onderwerp persoonlijke beschermingsmiddelen. Maar er kwam meer uit de enquête.

Via de enquête kregen we veel positieve reacties terug over onze huidige werkwijze sinds de corona-uitbraak. En natuurlijk kregen we ook enkele tips.

De meeste medewerkers zijn trots op het beleid en de communicatie blijkt uit de enquête. De nieuwsbrief wordt gewaardeerd en de communicatie met leidinggevende en collega’s:
  • “Er wordt goed gecommuniceerd. Wij ontvangen duidelijke informatie. Ik weet bij wie ik terecht kan wanneer ik vragen heb over bepaalde zaken en dat is heel fijn om te weten.”
  • “Er wordt goed voor de medewerkers gezorgd. Nieuw beleid vanwege corona wordt direct gedeeld met de medewerkers. Verder kan de OR meedenken en praten met het beleid. Gewoon trots!”
  • “Wie ik ook mail met welke vraag ook er komt altijd een antwoord en/of oplossing!”
  • “Omdat wij nu coronaberichten krijgen via de nieuwsbrief worden wij nu meer op de hoogte gehouden. Nu krijg je het gevoel dat je bij de organisatie hoort, dat gevoel had ik voorheen niet. De inspanning achter de schermen sinds dit virus is heel groot. En ben daar enorm dankbaar voor; om voor zo’n prachtig bedrijf te werken.”
Ook inspanningen van en samenwerking met collega’s is iets om trots op te zijn:
  • “Collega's zetten zich fantastisch in, terwijl ook zij hun angsten hebben. Ik ben er trots op dat wij toch maar doorgaan in deze tijd. We doen het allemaal samen!!!”
We vroegen in de enquête naar tips of andere opmerkingen. Naast beschermingsmiddelen kregen we een opmerking over afzeggende klanten en dat de huishoudelijke hulp daardoor uren mist. En iemand die vindt dat de richtlijnen niet voldoende duidelijk zijn. Ook een opmerking over scholing en een vraag over online trainingen. Voor dat soort zaken is het belangrijk dat je de nieuwsbrief goed leest, nog een keer naar de Vragen en antwoorden kijkt en je regiocoach vraagt als je er niet uit komt!

Tip:
  • “Blijf vooral jezelf en waar nodig neem de tijd voor ontspanning, zorg voor voldoende overleg met collega of je leidinggevende.”
En ten slotte ontvingen wij deze mooie opmerking:
  • “Dat is toch ons werk, onze passie. Een glimlach op iemands gezicht als je voor de deur staat. Eenzaamheid doorbreken.”

Hoe is het met je?

Deze week Daisy van Ophuizen, senior Recruiter Axxicom & Cordaan Thuisdiensten, aan het woord. Voor haar zien de werkzaamheden er op dit moment wel wat anders uit. Lees hier waarom.

Wat is er anders aan je werk nu in deze coronatijd?
“Als recruiter ben je normaal gesproken juist heel veel in contact met mensen en dat proberen wij nu zo goed mogelijk op afstand te doen. Zonder corona had ik nooit via videobellen sollicitaties gedaan, maar nu heb ik deze stap wel moeten zetten.  En ik moet eerlijk zeggen; het valt mij niet tegen. Dus wij hebben er weer een communicatiemiddel bij!”

Wat is het moeilijkst aan werken in deze coronatijd?
“Tegelijkertijd vind ik de afstand juist heel moeilijk. Ik mis mijn collega’s om mij heen, ik mis de banenmarkten, ik mis de gesprekken met contactpersonen. Kort samengevat; ik mis de gezelligheid van mijn werk.”

Wat is het mooist?
“Het mooiste is dat ondanks dat corona natuurlijk verschrikkelijk is, er wel samenwerkingen ontstaan die zonder deze situatie misschien wel nooit tot stand zouden komen. Dus daarin komen we zijn weer meer tot elkaar.”

Wil je nog iets zeggen tegen de thuishulpen?
“Ik wil onze thuishulpen echt heel erg bedanken!! Want door jullie kunnen wij als Cordaan Thuisdiensten door blijven draaien! Heel erg bedankt en ik heb diep respect voor jullie; hoe jullie met onze kwetsbare doelgroep omgaan.”