Redaxxicom corona-update #9

Op deze pagina vind je alle aanvullende informatie over de Redaxxicom corona-update.

Klik hier voor de informatie uit de Redaxxicom corona-update #2
Klik hier voor de informatie uit de Redaxxicom corona-update #3
Klik hier voor de informatie uit de Redaxxicom corona-update #4
Klik hier voor de informatie uit de Redaxxicom corona-update #5
Klik hier voor de informatie uit de Redaxxicom corona-update #6
Klik hier voor de informatie uit de Redaxxicom corona-update #7
Klik hier voor de informatie uit de Redaxxicom corona-update #8

Download hier de herziene versie van de Remote Pro handleiding.
Download hier de basisregels van het RIVM.

Testen op corona

Vanaf nu kan iedereen in Nederland zich laten testen op het coronavirus. Dat geldt dus ook voor jou als medewerker en voor jouw klanten. We hebben alles voor je op een rij gezet:

Klachten die passen bij corona:
  • Verkoudheidsklachten (neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn) en/of
  • Hoesten en/of
  • Benauwdheid en/of
  • Verhoging of koorts en/of
  • Plotseling verlies van reuk en/of smaak
Heb jij zelf klachten?
Bij klachten licht je altijd je regiocoach in. Het is belangrijk dat je je direct laat testen als je klachten hebt, mede omdat wij werken met een kwetsbare doelgroep. De test vraag je aan via 0800-1202 (burgerservicenummer bij de hand houden). Als je eenmaal getest bent, ontvang je binnen 48 uur de uitslag van de test via de GGD. Tot de uitslag bekend is, stel je indien mogelijk de zorg aan jouw klant(en) uit naar een later moment. Je overlegt met je regiocoach of je ziekgemeld moet worden. Indien nodig kan er bijzonder verlof opgenomen worden. 

Als je negatief bent getest, kan je jouw werkzaamheden hervatten. Als je positief getest bent volg je de instructies die de GGD je geeft. Ook blijf je thuis tot minimaal 7 dagen na de start van de gezondheidsklachten EN 24 uur koortsvrij EN 48 uur klachtenvrij bent. Indien we je nog niet ziek hebben gemeld, melden we je ziek.

Heeft je klant klachten?
Je checkt altijd voordat je bij een klant naar binnen stapt of er gezondheidsklachten zijn. Als jouw klant klachten heeft, ga je niet naar binnen en houd je uiteraard 1,5 meter afstand. De klant vraagt zelf een test aan via 0800-1202 (burgerservicenummer bij de hand houden). De hulpverlening wordt uitgesteld tot de testuitslag bekend is. Na thuiskomst was je minimaal 20 seconden je handen.

Bij een negatieve testuitslag kan je jouw werkzaamheden hervatten, mocht je het desondanks toch niet vertrouwen, vraag je bij jouw regiocoach een noodpakketje met persoonlijke beschermingsmiddelen aan. Bij een positieve uitslag licht je altijd de regiocoach in en hervat je de hulpverlening niet eerder dan dat de klant minimaal 7 dagen na de start van de gezondheidsklachten klachtenvrij is EN 24 uur koortsvrij is EN 48 uur klachtenvrij is.



Verassing!

In Anna Paulowna gaat de Ouderentour langs mensen om ze met muziek in het zonnetje te zetten. Wendy Dijkhuizen, Werkbegeleider in Hollands Kroon, gaf een klant van haar daarvoor op: “Mevrouw wil even geen hulp. Wel bellen we elke week dik een uur met elkaar, als het niet langer is.”

“Mevrouw is totaal niet eenzaam, haar kinderen komen regelmatig langs, met gepaste afstand. Ik heb gewoon een heel goede band met haar. En ik vond dat ze wel eens in het zonnetje gezet mocht worden. Op Facebook kwam er bij een oud klasgenootje van mij een leuk idee langs. Zij hebben vanwege corona een groepje opgericht dat bij mensen langs gaat om ze in het zonnetje te zetten door middel van muziek. Want tja... muziek verbindt mensen. Dus heb ik ze gevraagd of ze bij mijn klant langs wilden gaan. En ja hoor, na een aantal dagen wachten was het zover. Zelf zat ik vol spanning of ze het wel leuk ging vinden… Maar toen de zanger eenmaal de deurbel indrukte en mevrouw naar buiten kwam - wat ik niet verwacht had! - keek ze stomverbaasd naar de groep mensen voor haar huis die Hollandse liedjes aan het zingen waren. Hoe geweldig om haar verbaasde gezicht te zien. Ook alle buren kwamen een kijkje nemen. Na het laatste liedje werd er gezegd dat ik het geregeld had en zag je een kleine traan in haar ogen. Daar doe je het toch allemaal voor. Ik hou van mijn werk!” 

Hoe is het met je?

Beste allen,

Ik realiseer me dat de meesten van jullie mij helemaal niet kennen…. En binnenkort verlaat ik Axxicom al weer. Hoe kan dat dan, hoor ik je denken? Een terugblik…..

Op 1 juli 2019 ben ik gestart als (tijdelijke) HR Business Partner van Axxicom Thuishulp. Wat ging daaraan vooraf? Ik zag de vacature op Indeed en schreef een brief. Toen ik  op gesprek mocht komen, heb ik me uiteraard goed voorbereid door zoveel mogelijk over Axxicom en Incluzio te weten te komen.



Ik las op internet het volgende:
  • Wij staan voor een samenleving waarin iedereen meetelt en meedoet.
  • Klanten kunnen zo lang mogelijk in hun eigen leefomgeving zelfstandig blijven functioneren.
  • Iedereen kan, mag en moet het verschil maken.
  • Onze medewerkers zijn kanjers in het organiseren van het huishouden en hebben hart voor hun klanten die ze daarbij helpen.
  • Wij vertrouwen op de professionaliteit van onze hulpen en het team waarin ze werken.
En wat is nu het mooie: ik heb ervaren dat dit helemaal waar is!! Axxicom is een heel warme organisatie, waarin de medewerkers kanjers zijn! En waarin nieuwkomers als ik destijds meteen welkom worden geheten zodat ik me vanaf dag 1 meteen thuis voelde.

Wat heb ik nu het afgelopen jaar met name gedaan? Ik heb me onder andere bezig gehouden met Social Return on Investment. Dat houdt in dat we mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt zoveel mogelijk willen laten deelnemen aan het arbeidsproces bij Axxicom Thuishulp. We hebben het Onboarden (starten) van nieuwe medewerkers beter vormgegeven door een app te ontwikkelen die een nieuwe medewerker beter helpt in het eerste jaar. En….. teveel om op te noemen…..

Dank voor het warme welkom en de mooie tijd. Mijn opvolger Christy van der Roest neemt het stokje over en ik wens haar heel veel succes!

Hartelijke groet,
Danella.