Medewerkers enthousiast na afronden training ‘Langer thuis in eigen huis’

11 december 2017

Thuishulpmedewerkers-uit-Lansingerland
Thuishulpmedewerkers van Axxicom in Lansingerland hebben een geslaagde opleiding ‘Langer thuis in eigen huis’ achter de rug. Na de opleiding zijn alle klanten bezocht om te bekijken of de klant zich nog in en om het huis kan redden. Dit gebeurde aan de hand van een vragenlijst met de 4V’s: Valpreventie, Voedselveiligheid, Verwarring en Vaardigheden. 

De medewerkers namen de vragen door met de klanten. Al deze informatie is verzameld. Die input geeft ons een goed beeld van wat er precies speelt achter de voordeur en wat er eventueel te verbeteren valt.  Een voorbeeld: een hulp signaleert dat een klant steeds vaker iets vergeet, of ziet dat er bedorven etenswaren in de koelkast liggen. Op dat moment  kunnen we direct de juiste contactpersoon of instantie inschakelen om te kijken of extra hulp bij de klant thuis kan worden geboden.
 
Goed initiatief
Zowel klanten als medewerkers hebben de enquête als positief ervaren. Van klanten hoorden we dat ze het een goed initiatief vonden. Ze waren vooral blij dat we verder keken dan alleen de huishoudelijke taken. Medewerkers gaven vooral aan dat de training hen de juiste informatie gaf en meer aan hun werkzaamheden toevoegde. Hierdoor voelen onze medewerkers zich meer betrokken bij de klant.
 
Eindconclusie
Ook de gemeente Lansingerland heeft ons overzicht ontvangen. De eindconclusie is dat de klant sneller de juiste hulp ontvangt. We gaan hier zeker een vervolg aan geven, hopelijk ook in andere gemeenten.